Ovesná kaše se skořicí přes noc – tip na zdravou snídani

Snídaně = základ dne, souhlasíte?  Po nočním hladovění je naše tělo připraveno na příjem energie, ze které bude čerpat celý den. Kvalitní snídaně zastaví odbourávání svalových bílkovin a nastartuje metabolismus, tedy kdo chce zůsat svalnatý a štíhlý, ať o snídani se neochudí! Doplňovat bychom měli hlavně komplexní sacharidy, kvalitní bílkoviny a zdravé tuky. Dle orgánových hodin je navíc mezi 9.-11. hodinou v činnosti slinivka a slezina, takže pokud máte rádi sladké, můžete si v tento čas dopřát bez výčitek, protože pro tělo to nebude zátěž.
V tomto článku vás ráda inspiruji svou zdravou sladkou snídaní.

Ingredience pro 2 osoby:

1 hrnek raw bezlepkových ovesných vloček

– použít můžete jakékoliv oblíbené vločky (žitné, pohankové, jáhlové, quinoa …)

1 lžíce rozinek

– místo rozinek lze použít goji – plody kustovnice čínské nebo jiné sušené ovoce (ideálně nesířené a nekandované)

2 lžíce oříšků ( kešu, pistácie, pekanové ořechy, vlašsské ořechy, mandle,…)

– ořechy vybíráme kvalitní, nepražené a nesolené

1,5 hrnku neslazeného rostlinného mléka (rýžové, mandlové, kokosové,…)

– mléko lze nahradit rostlinným jogurtem

1 lžička chia semínek

– občas přidávám i slunečnicová nebo loupaná konopná semínka a maca prášek

1 lžíce skořicového aromamedu anebo 0,5 kapka esenciálního oleje skořice
Jak odměřit 0,5 kapky? Párátkem! Jednoduše ponořte párátko do lahvičky s es. olejem a poté ho namočte vločkové směsi, víc nebude potřeba, tento olej je hodně silný a výrazný.

POSTUP: Všechny ingredience promícháme a necháme v zakryté misce stát přes noc, vločky krásně změknou stejně jako ořechy a vše bude lehce stravitelné i bez vaření.

Pro extra skořicovou chuť můžete ještě přidat 0,5 lžičky mleté škořice a nakonec kaši ozdobit banánem, borůvkami nebo jiným ovocem, ideálně těsně před podáváním.

Dobrou chuť!

Pokud s Aromaterapií v kuchyni teprve začínáte, přečtěte si prosím tento článek.

Komentáře